Dersin Adı | Şebeke Optimizasyonu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 410 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Akışların analizi ve ilgili başlıklar.Teorik ve pratik bakış açılarının kazandırılması.Ağ optimizasyonu uygulamaları konusunda öğrencilere aşinalık kazandırmak.Lojistik, üretim ve taşımacılık alanlarında örneklerle öğretimi desteklemek.Proje yönetiminde ağ teknikleri uygulamalarını öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ağ akışlarının analiz edilmesini ve ilgili başlıklar altında hem teorik hemde pratik bakış açılarını oturtulmasını hedeflemektedir. Ders taşımacılık, lojistik, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda ağ akış optimizasyonuna dair konularıda içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 1) |
2 | Paths, trees and cycles, computational complexity | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 2&3) |
3 | Network representation and search algorithm | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 2&3) |
4 | Shortest paths algorithm | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 4) |
5 | Shortest path extension: Label correction algorithm | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 5) |
6 | Minimum spanning trees | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 11) |
7 | Minimum spanning trees (Cont.) | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 11) |
8 | Intro of maximum flows | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 6) |
9 | Max flow analysis | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 6) |
10 | Max flow application and better algorithm | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 7) |
11 | Transportation Problem and Transhipment Problem | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 3) |
12 | Intro of Minimum Cost Flows | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 9) |
13 | Minimum Cost Flows algorithm | Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B.Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications (1983)(Chp. 9) |
14 | Review of the Semester | - |
15 | - | - |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Textbook: Ahuja R. K., Magnanti T. L., Orlin J. B. Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications, Prentice-Hall, NJ, 1983. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lecture notes based on the above subjects and related presentation material |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 19 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 149 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest